Fallout 4 «Восстановленный Замок 1.0»
Мод позволяет починить стены Замка Минитменов
1) желательно использовать установщик модов
2) (в ручную) распаковать содержимое в папку с игрой
-Открываем по пути documents/mygames/fallout4/ файл fallout4.ini
Добавляем строчки:
[Archive]
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX\
Разрабы(игры)-ленивые сволочи нельзя было так сначало сделать.
random3355 А это всё в дополнениях ожидается. Нетерпеливый…
О круто ато раньше уходило много бетона чтобы залатать дыры бетонным фундаментом
predator999 Целиковыми стенами? Я летал блоками из хоммейкера, то еще удовольствие над сказать, а автор красавчег
как по мне дыры в стенах = заделанные вручную предавали замку некоторого пост апокалиптического шарма. всё таки ему 600 лет кажись, ещё британцы строили. а вот функция уборки наростов аки водоросли или мох или бог его знает была бы заманчивее
Jewelyn А вот с уборка вышел пшик.У меня стоит мод scrapeverything, но даже с ним какахи болотников не убрать. Кусты с виноградом на стенах разбирает, в яйцекладки ни в какую
Doberrman699 в чём проблема удалить какахи через консоль?
Daredevil8442 А тут как сказать.есть ли смысл? Если их якобы собирают, то мы имеем противоречие есть минитмены в замке, нет какашек,они малость disable.и все, у народа когнитивный диссонанс😁 че собирать то,генерал,где вранье болотников? 😁
Doberrman699 грядки им построй пусть мутафрукты собирают) а то клешни повыростают от мяса болотников, или кто там у тебя))
Daredevil8442 Я немного не про это, а про реакцию движка на команду disable.одно дело ненужное никому нахрен здание, другое дело элемент, который САМ должен удалиться со временем.а насчет населить болотниками это мысли, тем более мод есть
Богомазов Николай Ты ще и крышу захерачил😁
Doberrman699 А то, ток немного недоделал её, надъедает вся эта возня. А по поводу кладок они со временем удалятся сами, тоже не мог, потом пришёл смотрю а их нет, жители постепенно всё убирают сами, подожди немного.
Богомазов Николай Я кстати замок без квеста взял.интересно как теперь сюжет повернется😒
Богомазов Николай А насчет крыши, хоммэйкер, там кирпичные здания с УГЛАМИ.может без дыр и получится
Doberrman699 если ты Оружейную не будешь брать-то нормально а если очистил завал и вошел в Оружейную-старая Минитменша может и не появиться !
Ща посмотрим. Всё работает, ток правда завал/насыпь от щебёнки, где угол ставить, осталось, вот бы и его убрать.
Богомазов Николай Это по мини квесту.
Всё работает отлично. Спасибо.
Вот это Да!Ура!Ура.Оч,оч хорошо.
NEO2041 Скорей всего у тебя при строительстве с чем-то конфликтует, удали или передвинь подальше (потом вернёшь на место), рядом объекты. У меня такая же хрень была, 10 минут мучился пока не просёк это. Могут мешать как провода, так и переходники если на стенах установлены, ещё чтобы не было на этих местах жителей и других вещей, и если мод на роботов охранников стоит то и их тоже нужно отодвинуть, они так же мешают с установкой. Ещё попробуй покрутить ( сначала с одной стороны, потом поверни и попробуй поставить другую сторону). Jewelyn консоль, наводишь на объект, щёлк левой кнопкой мыши, в твоём случае это «наросты, водоросли, мох (мусор на полу и на стенах), или бог его знает, была бы заманчивее». Появляется ID, пишешь «Disable» и ву а ля оно исчезает, почаще перед этим сохраняйся. Ещё можно восстановить то что удалил, если конечно адрес ID ещё не изменил, командой «Enable». Надеюсь вам помогло.
я кстать вставил мод на отказ случайных заданий минитменов -так вообще не нужен стал им ! Сами по себе ходят !
Смотрел в кирпичных зданиях?
FENIX0345 Да и ко всему стык у полов потолков в мейкере с большим количеством положений, можно сыграть на этом
мод конечно интересный, но вот теряется изюминка замка.. мусор от стен есть и стены есть) откуда тогда мусор от стен взялся, как по мне так лучше обычными стенами восстановить, будет хотя бы видно что замок был разрушен а минитмены восстановили. кстати эти стены) у нас вот кирпичи в сседнем доме в стене меняли, так там разница в цвете) а тут прям идентичная стена а замку несколько сот лет)) не логично)
или у меня он не работает или я тупо не могу найти его. в каком разделе эти кубики находятся? вижу что спешил а конкретнее.
San-Chez в спец постройке где пушку делать а меня там находится.
Богомазов Николай да все появилось. спасибо. я просто задание на арсенал не выполнял вот и не было)
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
The Castle Restored — Development Ceased
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Now restores all walls, make sure to go into the game before installing to move any objects you think might be in the way (or else they might get stuck inside the added walls).
Author’s instructions
Stay safe out there.
Much Love,
Ludwig, SwedishMudkip
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Right, instead of writing a short story about things I’ll just officially cease the development of this old mod. Maybe I can finally find peace to make some other mods.
I advise everyone to instead subscribe to the mod «The Castle Fully Restored Inside Out V2», by Hozsa.
What’s new doc?
July 11th
Added a «preferred path» to the south entrance which means they’ll prioritise walking there instead (duh), should make them less confused.
Navmesh on the North wall has been completely redesigned, for the better probably.
————————————————————————————————————————————————————————————-
July 10th
Pretty sure developing this mod has made me hate the settlement, soon I’ll start to have nightmares of fixing bugs while seeing more coming in.
————————————————————————————————————————————————————————————-
July 9th
All doors have been fixed and tweaked, every other bug that has been reported has been worked on as best as I can. Building inside the castle is wonky at times, some things work perfectly while others don’t, some places work while some not as much.
Also now that this seems to be stable enough along with most bugs fixed I think I can take a break from this mod and start working on new projects.
—————————————————————————————————————————————————————————————
July 8th
Added tiles along the whole castle, added a north entrance (teleportation marker as of now), and numerous bugs have been smashed.
You’ll notice that there’s a big rubble of rock by the south entrance, this can be scrapped, but be aware it’s there for a reason, but you can craft a wall or whatever to cover it.
—————————————————————————————————————————————————————————————
July 7th
There was an issue in which you couldn’t build inside of the castle, should be fixed, you tell me.
Some improvements to the collision on the wall.
Also re-added grass to the courtyard.
—————————————————————————————————————————————————————————————
July 3rd 13.11 pm
As the previous update below this, I stated by frustration over the extreme mess up of the old file. I ended up completely remaking the mod instead of trying to fix the old one. 6 hours later I’m finished, for now. I should probably go to sleep.
The south entrance actually has a real door now, meaning trade caravans and other shit can get through. I did this by combining the wall meshes, it’s simple in theory, but I’m proud of myself for being able to pull that off. *high fives self*
—————————————————————————————————————————————————————————————
July 3rd 6 am
Last release was incredibly broken. I am currently rebuilding the mod from scratch (purposely) since I’ve learnt so much from working on this and I can now make it A LOT more polished. Also, I think I accidentally learnt 3D modelling so I’ll edit some meshes instead of just improvising.
Also, it’s 06.30 am and I haven’t gone to sleep send help.
—————————————————————————————————————————————————————————————
July 2nd
3* FINALLY. Finally, finally, fin-ally. You can now all experience the first version of the mod with all the added walls.
Thanks for all the support and I’ll keep working on this mod as/if needed. 2.5* Also cleared the tunnel going downstairs in the armoury in preparation for moving the door, nothing there yet.
—————————————————————————————————————————————————————————————
June 28th
1* Got Nifskope to work finally and the rock rubble in the kitchen has been removed so the tunnel is now completely functional! Yay!
1.5* Also some Navmesh improvements. (hopefully)
—————————————————————————————————————————————————————————————
Always load last in the load order to fix missing walls and other shit. it’s in comic sans so it’s important
Current issues.
The added wall mesh has no «real» collision mesh, as I don’t know how to do that yet. Instead it has an improvised and very bootleg one made from the GECK’s invisible collision meshes, maybe around 30 of them, they are not placed perfectly nor too smoothly, but it does the job more or less and that’s enough for me.
I think I added too much cream in my coffee, it tastes all right though.
The Castle, the settlement we all love and adore (right?). Well it’s broken, structurally at least. And many other mods have been made to attempt which are all very well made. This is just what some kid did on his long and boring summer.
Navmeshed
Does not mess with anything in your settlement, except from placing walls inside things you may have built (duh). If you’re paranoid just backup your save to move your stuff, but seriously there shouldn’t be any risks.
I wouldn’t recommend installing this mod before doing the quest to retake is, as this literally will block the «entrances».
I seriously recommend using the spring cleaning mod.
What my mod does, however, is not just patching it up but also adding the functional tunnels inside as well.
If you’re a modder more talented than me then, by all means, feel free to improve this however you want, think about it like a playable resource.
Add me on Steam if you want.